ТВОРЧИЙ ПОРТРЕТ
ЗАВІДУВАЧКИ БІБЛІОТЕКИ
Ілуци Валентини Іванівни
Навчання - головна праця учня. Навчити дітей учитися із захопленням, раціонально використовуючи свій час - завдання, яке спільно з навчально-виховним об єднанням вирішує шкільна бібліотека. Вона найнеобхідніший помічник учителя, вихователя у вірному виборі інформації та документації.
Шкільна бібліотека у своїй діяльності керується законами України „Про загальну середню освіту”, „Про бібліотеки і бібліотечну справу”, та іншими керівними і нормативними документами МОН України, річним планом роботи школи.
Шкільна бібліотека - це осередок інформаційної, бібліографічної та виховної роботи з дітьми. Бібліотека у школі - це кабінет №1.
Сьогодні, коли будується нова держава, небайдуже, яким буде підростаюче покоління України.
Навчання - головна праця учня і вона не може здійснюватися без книги, а, отже, і без бібліотеки. Час не стоїть на місці, з являються все нові і нові технології, напрямки роботи, завдання, які ми намагаємося втілювати в життя.
У сучасних умовах основними завданнями шкільної бібліотеки є:
„Княгиня нашої духовності”, „...И встретить я была готова моей судьбы девятый вал», „Мова в Україні: стан , функції, перспектіви”,
(до дня української письменності та мови, „Загадочный мир Михаила Булгакова» (к 115-летию рожд. писателя), «Так начинают жить стихом»
(к 115 - летию со дня рождения Б. Пастернака), «Героическая Одесса».
До підготовки і проведення відкритих уроків, масових заходів, педагогічних рад у бібліотеці організовуються книжкові виставки та перегляди літератури : „ У світі професій”, „ Математична карусель”, „ Вчителю! Перед ім ям ,дозволь смиренно стати на коліно”, „ 3 історії письменності України”, „ Про що не розповів шкільний підручник”.
Уся масова робота шкільної бібліотеки є невід ємною складовою плану школи. Всі масові заходи , які проводилися обов язково пов язані - з книгою. Для їх організації і проведення підбиралася література, розроблялися сценарії.
Багато років бібліотека бере активну участь у проведенні Всеукраїнської акції „Живи, книго !” З початку навчального року педагогічний та учнівський колективи школи продовжують брати участь в огляді - конкурсі „Живи, книго!”, з метою посилення ролі книги в навчально - виховному процесі, проведені роботи щодо збереження навчальної книги.
На підставі наказу по школі № від 2009року було створено і затверджено оргкомітет до складу якого ввійшли:
- заступник директора з НВР , педагог-організатор, завідувач бібліотеки, члени учнівського самоврядування.
Згідно з наказом визначено обов язки кожного члена шкільного колективу щодо формування в учнів дбайливого ставлення до підручників, поповнення бібліотечного фонду. Раціонального використання навчальних видань.
У кожному класі вибрано актив огляду - конкурсу „Живи, книго!
(З-4-х учнів), які разом із класним керівником і шкільним бібліотекарем контролюють стан підручників у класі.
Ведеться облік підручників у спеціальних формулярах, у яких вказано на стан навчальної літератури, рік їхнього видання.
Огляд стану підручників проводиться шкільним бібліотекарем спільно з бібліотечним активом, згідно річного плану роботи бібліотеки один раз на місяць. Результати рейдів - оглядів зафіксовані в спеціальному щоденнику рейдів перевірок стану підручників.
Члени бібліотечного активу виявляють кращих у збереженні підручників, допомагають відстаючим тримати в порядку підручники, виставляють оцінки за їх стан.
Шкільним бібліотекарем розроблено і створено картотеку методичних рекомендацій для класних керівників, учнів та активу „Живи, книго!” по збереженню навчальної книги.
З початку навчального року класоводами і класними керівниками 5-11 класів заплановано і проведено виховні заходи щодо збереження підручників. Робота з виховання в учнів дбайливого ставлення до книги, підручника ведеться диференційовано, враховуючи вік та індивідуальні особливості учнів. У бібліотеці постійно діють виставки :
„Твій друг - книга”, „ Нові підручники”, „Підручник - твій помічник”. Було заплановано і проведено виховні заходи:
- для учнів 1-х класів : „Ознайомлення з бібліотекою. Як читати та берегти книги”,
- для учнів 2-х класів : „ Подорож до країни Читландії”;
- для учнів 3-х класів : „ Чудова преса на всі інтереси”;
- для учнів 4-х класів : „Нам без ніяк не можна”;
- для учнів 5-х класів : „Книга - твій друг і порадник”.•
3 метою поліпшення роботи щодо збереження підручників були підготовлені книжкові виставки:
„Книга скаржіться - книга дякує”, „Підручнику - довге життя”, проведені індивідуальні бесіди з боржниками, відновлено роботу „Книжкової лікарні” (ремонт бібліотечних книжок)
Результатом проведення Всеукраїнської акції „Живи, книго!” у нашій бібліотеці є нагорода управління освіти і науки Одеської обласної державної адміністрації (грамота), районного відділу освіти (грамота) Для поповнення фонду бібліотеки проводимо акцію „Подаруй книгу бібліотеці. З метою висвітлення ходу проведення даної акції у бібліотеці виділено окремо полицю, на якій зібрано книги, подаровані батьківським комітетом та учнями школи, зроблено відповідні підписі, що значною мірою стимулює участь школярів у поповненні фонду бібліотеки.
Читати систематично і осмислено дітей навчає школа, і багато в чому читацька доля дитини залежить від того, на скільки майстерно шкільній бібліотекар, разом з вчителями, прилучає її до книги, учить оволодівати мистецтвом читання, пропонує книгу, закріплює читацькі навички, розвіває художній смак і самостійність суджень, формує національну свідомість, характер, моральні якості.
Вплив на якість читання дітей неможливий без тісного зв, язку бібліотекаря з учителями предметніками батьками.
Батьки звертаються до бібліотекаря за порадою, як зацікавити дитину книгою, навчити зрозуміти прочитане, розвівати мовлення та пам, ять дитини. У бібліотеці є куточок для батьків зі списком рекомендованої літератури з питань сімейного виховання.
Бібліотечний урок: "Руйнуються царства,а книги живуть" 29.01.2015
Літературна композиція: "Біль моя Афганістан" 13.02.2015
Зібрані матеріали і проведена бесіда "Небесна Сотня" 20.02.2015
Бібліотечний урок: "На вічному шляху до Т.Г. Шевченка" 09.03.2015