Виховна робота
І. АНАЛІЗ
виховної роботи школи за 2019-2020 н.р.
Протягом року питання виховної роботи розглядалися на нарадах при директорові :»Про соціальний паспорт школи» , «Аналіз зайнятості учнів гуртковою роботою» , «Аналіз планування виховної роботи класних керівників» , «Організація роботи з учнями , схильними до правопорушень» , «Про результативність участі учнів в позакласних заходах» , «Про роботу з батьками» , «Про роботу з обдарованими дітьми» , «Про участь в олімпіадах , конкурсах» ; на засіданнях ради школи , батьківських зборах , батьківських класних зборах , засіданнях методичних об’єднань класних керівників, педагогічних радах . Протягом року на засіданнях методичної ради обговорювалися такі питання: «Формування у школярів громадянської активності та національної свідомості» , «Удосконалення родинного виховання учнів» , «Превентивне виховання учнів –пріоритетний напрямок виховання» . Методичне об’єднання класних керівників постійно працювало над пошуком нових підходів у створенні виховної системи школи, яка б відповідала потребам розвитку творчої особистості. У школі працювали гуртки : "Футбол", " Умілі руки". Діти з задоволенням відвідували заняття гуртків, приймали участь у різних конкурсах. На районних конкурсах учні займали призові місця: І місце в районних змаганнях з волейболу, ІІ місце на фестивалі-конкурсі «Чисті роси» .
З метою збереження і розвитку інтелектуального потенціалу України , підтримки талановитої молоді та творчої праці вчителів , виявлення обдарувань серед підростаючого покоління у школі були сплановані і проведені предметні тижні .
Виховна робота у школі в 2019-2020 навчальному році була спланована за такими напрямками:
· ціннісне ставлення до суспільства і держави;
· ціннісне ставлення до життя та здоров’я ;
· ціннісне ставлення до особистості , до суспільства і держави;
· ціннісне ставлення до людей;
· ціннісне ставлення до сім’ї;
· ціннісне ставлення до культури і мистецтва;
· ціннісне ставлення до природи;
· ціннісне ставлення до життя та здоров’я;
· ціннісне ставлення до праці.
Головними напрямками виховної роботи є громадянське виховання, виховання моральних цінностей, художньо-естетичне, трудове виховання, яке спрямоване на формування творчої працелюбної особистості, екологічне виховання покликане забезпечити молоде покоління науковими знаннями про взаємозв’язок природи, суспільства протягом навчального року.
Головними завданнями родинного виховання є гармонійний всебічний розвиток дитини, підготовка її до життя.
Велику увагу педагогічний колектив приділяв формуванню здорового способу життя — забезпечення повноцінного розвитку дітей, охорони та зміцнення їх здоров’я, формуванню фізичних здібностей особистості.
Серед заходів превентивного виховання, яке передбачає попередження злочинів і злочинності неповнолітніх в навчальному закладі в жовтні і в квітні місяцях проводились місячники правових знань. Особлива увага приділялась індивідуальній роботі з учнями та їх родинами.
Вся позакласна робота була підпорядкована здійсненню всебічного розвитку та вихованню учнів і проводилась згідно річного плану. Цікаво і змістовно проводились заходи по розвитку пізнавальних інтересів учнів, предметні тижні, місячники правових знань, заходи по охороні здоров’я, вечори відпочинку, зустрічі з правоохоронними органами. Протягом року силами учнів зроблено багато добрих справ : допомога одиноким пристарілим, догляд за братськими могилами, впорядкування і облаштування шкільної території і ін. Підтримувався тісний зв’язок з батьками, сільською радою, шефами. Все це дало можливість утримати учнів від скоєння правопорушень.
У грудні проводився традиційний місячник правових знань. В рамках місячника правових знань проводяться тематичні лінійки, бесіди „Ми і права", виховні години „Наші права і обов'язки", «Попередження правопорушень серед неповнолітніх», дні інформування про чинне законодавство, конкурси творів, рефератів на правову тематику, вікторини, правові брейн-ринги.
В шкільній бібліотеці створені тематичні полички, проходять книжкові виставки „Хто я в цьому світі?", „Я - дитина, я - людина", „Азбука громадянина", „Вчимо закони з малку"; виставка - вікторина „Правовий ключик"; виставка - інтерв'ю „Права людини - твої права"; виставка - кросворд „Перехрестя Мудрого Закону".
Правова освіта серед батьків здійснюється через роботу класних, загальношкільного батьківського комітетів. Проводились класні та загальношкільні батьківські збори, на яких у цьому році приділялась велика увага питанням попередження правопорушень та злочинів, відповідальності батьків та дітей за свої вчинки, розглядані питання профілактики вживання наркотиків, тютюну та алкоголю.
На внутрішньо-шкільному обліку і в дитячій кімнаті міліції учні не перебувають. Правопорушень за навчальний рік учні не скоїли.
Колективу навчального закладу доцільно звернути увагу на:
1. Активніше залучати до співпраці батьківський комітет . Особливо використовувати допомогу батьків – спеціалістів правових органів у проведенні роботи з попередження порушення законів учнями.
2. Планувати профілактичні бесіди з попередження правопорушень не менше , ніж один раз на тиждень.
3. Активно застосувати активні форми та методи у виховній роботі з учнями.
4. Продовжити правову освіту в школі.
Поряд з традиційними формами виховної роботи значне місце за результативністю посідає учнівське самоврядування. У школі запроваджена Програма учнівського самоврядування . Головна мета програми –формування досвіду громадянської поведінки учнів шляхом залучення їх до справ і турбот навчального закладу , до реальної участі в державотворенні , шляхом сприяння розвиткові учнівського самоврядування .Президентом школи у минулому році була – Гаврилюк Оксана . Структурою самоврядування визначено: комісії дисципліни і порядку , культури і дозвілля , комісія спорту і здорового способу життя, штаб «Милосердя» , комісія преси та інформації , комісія екології і краєзнавства . Кожною комісією були розроблені плани роботи і згідно них проводилися ті чи інші заходи. Навчальна комісія проводила рейди – перевірки виконання домашніх завдань , робила кожного місяця екран навчальних досягнень учнів ; штаб «Милосердя» відвідував підшефних одиноких громадян і надавав їм посильну допомогу , доглядали за братськими могилами ; комісія культури і дозвілля проводила цікаві свята , виставки , різного виду заходи , змагання, конкурси ; комісія з прес – центру кожного місяця випускала газету , в якій висвітлювались всі новини школи протягом місяця ; комісія дисципліни і порядку здійснювала перевірку шкільної форми , дотримання учнями правил поведінки , чергування учнів по школі , стан зберігання підручників та шкільних речей.
ІІ. МЕТА ТА ЗАВДАННЯ виховної роботи школи на 2020-2021н.р.
Мета виховної роботи школи: набуття учнями соціального досвіду , успадкування духовних надбань нашого народу , досягнення високої культури міжнаціональних взаємин , формування в учнів особистісних ознак громадян української держави , розвиненої духовності , фізичної досконалості , моральності , художньо – естетичної , трудової та екологічної культури , формування здорового способу життя , сприяння творчому розвитку особистості.
Враховуючи результати аналізу виховної роботи школи за 2019-2020 н.р. та виходячи з мети у виховному плані роботи школи на наступний рік передбачено розв’язати такі завдання:
· Виховати свідоме ставлення до навчання , розвинути пізнавальну активність і культуру розумової праці;
· Реалізувати концепцію громадянського виховання в умовах розвитку української державності;
· Сформувати особистісні риси громадян України , сприяти розвитку духовної , фізичної досконалості , моральної , художньо –естетичної , правової , трудової , екологічної культури;
· Створити умови для творчого розвитку природних обдарувань дитини , залучити учнів до різноманітної діяльності відповідно до інтересів та потреб;
· Виховувати в учнів свідоме ставлення до свого здоров’я та здоров’я інших громадян , формування гігієнічних навичок;
· Зберігати національні родинні традиції , вивчати народні звичаї;
· Створювати умови для соціального захисту дітей , особливо дітей – сиріт та дітей , що залишилися без батьківського піклування;
· Удосконалювати систему організації учнівського самоврядування;
· Формувати здоровий спосіб життя ;
· Сприяти творчому розвитку особистості;
· Здійснювати всебічний розвиток та виховання особистості.